Meer gebruikersgemak voor wijkcoaches
Door: Kevin Meijer, coördinator bedrijfsvoering zorgdomein bij de gemeente Arnhem
Het regiesysteem waarmee de stichting Wijkteams Arnhem werkte was verouderd. Het regiesysteem WIZportaal van Solviteers Software sluit beter aan bij de gewenste gebruikservaring voor de wijkcoaches. Bovendien wordt sterk ingezet op een koppeling tussen front- en backoffice en met het datawarehouse van de gemeente Arnhem.
Communicatie tussen front- en backoffice
WIZportaal wordt in de gemeente Arnhem door circa 200 wijkcoaches gebruikt in de ondersteuning aan inwoners. Het regiesysteem ondersteunt hen gedurende het gehele traject van signaleren van een probleem tot toewijzen van specialistische zorg aan inwoners. Ook werken nog enkele backofficemedewerkers van de stichting en de gemeente Arnhem met het systeem. Juist voor de communicatie tussen front- en backoffice moet WIZportaal meer efficiency bieden. De verplichte berichten, zoals bijvoorbeeld de toewijzingsberichten (301), worden vanuit WIZportaal eenvoudig verstuurd via de backofficeadministratie aan zorgaanbieders. Hiernaast gaat het ons met name ook om regieberichten weer goed terug te krijgen na inzet van zorg. Wijkcoaches hebben hierdoor altijd actuele informatie over het daadwerkelijk starten of stoppen van zorg. Solviteers Software gaf aan dit voor ons te kunnen realiseren.”
Stap voor stap naar livegang
De livegang van WIZportaal vond plaats in juli van dit jaar. Kevin: “Voor de implementatie hebben we een projectorganisatie ingericht met medewerkers van de stichting, van de gemeente Arnhem en van Solviteers Software. De werkgroepen kwamen wekelijks samen, de stuurgroep tweewekelijks. Zo werkten we stap voor stap naar de livegang toe. Deze is één keer met drie maanden uitgesteld, maar is sinds deze zomer een feit.”
Professioneel en robuust
De medewerkers die met WIZportaal werken, merken dat de gebruikerservaring een stuk beter is. “Voor de livegang hebben wij een intensieve training gehad. Deze werd deels verzorgd door medewerkers van Solviteers Software maar ook door enkele collega’s die als voorlopers al eerder waren getraind. Een geluk bij een ongeluk was het uitstel van drie maanden. Ondanks de coronaperikelen konden we juist in die periode toch live trainen. Dat was prettig.” Kevin is ook tevreden over de professionaliteit van Solviteers. “We hebben met hen een robuuste partner, met een groot vakkundig team. Het is prettig om te merken dat Solviteers Software alle zeilen bijzet om de laatste openstaande punten te realiseren.”
Strategische partner
Zelf is hij erg enthousiast over de mogelijkheid om de gegevens vanuit WIZportaal te ontsluiten naar het datawarehouse van de gemeente. “We kunnen nu koppelingen bouwen en rapportages maken waarop we kunnen sturen. Bijvoorbeeld het aantal inwoners met zorg en een uitkering en/of schuldhulpverlening. Dat is met WIZportaal een stuk eenvoudiger geworden. “Ik beschouw Solviteers Software als een strategische partner. Door de jaren heen zal deze samenwerking verder groeien. We zijn nadrukkelijk in gesprek over doorontwikkeling van het berichtenverkeer. Dat is vooruitstrevend. Ik ben ervan overtuigd dat Solviteers Software, met de verregaande koppelingen die ze met Zorg-Lokaal gaan realiseren, opnieuw de markt op kunnen.”

E-mail ons
Wij zijn bereikbaar via de mail op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur.