Cookie-instellingen

Deze website gebruikt Cookies.

Meer informatie over het gebruik van cookies en gegevensverwerking vindt u onder onze cookie- en privacy-policy .

U kunt hieronder uw cookie-instellingen kiezen en accepteren:

Gemeente Utrecht wil meer eigen regie burgers


Wout Elbertse is gedelegeerd opdrachtgever namens de gemeente Utrecht 


Het regiesysteem waarmee de buurteams van de gemeente Utrecht na de decentralisaties mee gingen werken, was verouderd. Om die reden werd besloten een aanbesteding te doen voor een nieuw regiesysteem. Hierbij kwam het regiesysteem WIZportaal van Solviteers Software als beste uit de bus. “We willen met het regiesysteem de mogelijkheid om systemisch te werken. Bovendien willen we de beweging naar de klant maken. Klantregie is belangrijk. De burger moet zelf de zorg kunnen volgen en regie daarop hebben. Met WIZportaal is dit mogelijk."

blog_image_7-2x-min-2

Wout Elbertse was nauw betrokken bij de Europese aanbesteding en implementatie van WIZportaal. Hij legt uit dat drie buurtteams met WIZportaal werken, enkele ambtenaren van de gemeente zelf en natuurlijk de klanten. Grofweg komt dit neer op circa 800 mensen. Hij realiseert zich dat met name de vraag om zowel individueel als systeemgericht te kunnen werken een lastige is. “Wat dat betreft is er in de markt niet veel beschikbaar. We gaan dit samen met Solviteers Software handen en voeten geven.”


Soepele implementatie

Omdat de uitwerking van de volledige opdracht meer tijd vergt, is vooralsnog toegewerkt naar een minimale variant van WIZportaal. “Door enkele functionele verbeteringen en de perikelen rondom corona is de livegang uitgesteld van begin dit jaar naar september. De livegang is bijzonder goed verlopen. Verder hebben we behoorlijk geïnvesteerd in opleiding en training van de medewerkers. Wat betreft de regie van burgers zijn we langzaam gestart. We nemen de tijd om te kijken wat prettig en intuïtief werkt. We willen gaandeweg steeds meer regie bij de klant leggen.”


Robuuste partij

De samenwerking verloopt prettig. “Ik vind Solviteers een robuuste partij. Verder ervaar ik WIZportaal als een goede applicatie. WIZportaal biedt een goede performance en ondersteunt de processen van de buurtteams optimaal. De methodieken van de buurtteams veranderen voortdurend. Het is belangrijk dat het regiesysteem zo gevormd kan worden, dat het in het proces lekker loopt. Een groot voordeel van WIZportaal is dat het flexibel in te richten is.”


Toekomstige partnership

Wout vertelt dat momenteel hard gewerkt wordt aan de doorontwikkeling van de mogelijkheid om individueel en systemisch te werken, trajectgericht werken wordt daarbij steeds beter vormgegeven. In de samenwerking wordt gestreefd naar een partnership met Solviteers voor de komende periode.

joost-website

LIVE CHAT

Onze chatfunctie is beschikbaar op werkdagen van 08:30 tot 17:00 uur.

CONTACT

Wij zijn telefonisch en via Livechat bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur.

+31 (0) 30 280 36 55