Cookie-instellingen

Deze website gebruikt Cookies.

Meer informatie over het gebruik van cookies en gegevensverwerking vindt u onder onze cookie- en privacy-policy .

U kunt hieronder uw cookie-instellingen kiezen en accepteren:

Nieuwe app HandjeHelpen


Nieuwe app vergroot binding met vrijwilligers

Beter en efficiënter communiceren met de bijna 1300 vrijwilligers en 350 stagiairs; dat is het doel van de nieuwe app die Handjehelpen ontwikkelde met Solviteers Software. “Bellen en e-mailen ervaren veel mensen als een drempel. Met de nieuwe app willen wij korte lijnen creëren tussen onze coördinatoren en de mensen die dagelijks voor ons actief zijn. Even laten weten hoe het was, moet heel eenvoudig zijn", aldus Danielle van Helden, communicatiemedewerker bij HandjeHelpen.

medisys-healthgroup-inc-newstudyshowscanadianemployees-dem5

Snel en gemakkelijk in contact met vrijwilligers

Aan de hand van een intensieve brainstormsessie bepaalden Danielle en haar collega’s wat hun wensen waren. “Wij wilden meer dan alleen een WhatsApp-functie. Vrijwilligers kunnen bijvoorbeeld even snel met een smiley aangeven hoe het bezoek was. Als ze behoefte hebben aan contact, moeten ze dat eenvoudig kunnen laten weten. Nu gaan er soms twee of drie maanden overheen zonder enig contact. Dat willen wij voorkomen. Bovendien, de communicatie werkt via de app ook andersom. Leuke acties of themabijeenkomsten kunnen wij nu makkelijk en snel via de app kenbaar maken.”


Scrum-methode biedt snelheid en duidelijkheid

Voor het ontwikkelen van de app hanteerde Solviteers de scrum-methode. Voor Danielle een prettige manier van werken. “Wij werkten in stappen van twee weken en pakten steeds samen de zaken op met de hoogste prioriteit. Zo was ook de stand van zaken steeds goed inzichtelijk. Gelijktijdig organiseerden wij sessies om de app doorlopend te testen. Deze sessies vonden wij belangrijk met oog op het draagvlak binnen de organisatie.” Over de samenwerking zelf is Danielle vol lof. “Voor Solviteers Software geldt: afspraak is afspraak. Je weet dus heel goed wat je aan ze hebt. Bovendien zijn ze altijd bereid om mee te denken. Door de scrum-methode werd het bovendien geen lang en stroperig traject. De flow bleef er goed inzitten.”


Versie 2.0

Inmiddels kan de app bijna geïntroduceerd worden. Danielle wil met een kleine groep gebruikers starten en de app dan langzaam verder uitrollen. Stiekem denkt ze al na over een versie 2.0, maar dat is nog even toekomstmuziek. “Het is nu belangrijk dat de app goed gebruikt gaat worden. Op termijn kunnen we gaan nadenken over koppelingen met onze nieuwe website.”

iphone_handjehelpen_solviteers

E-mail ons

Wij zijn bereikbaar via de mail op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur.

info@solviteers.nl

Bel ons

Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur.

+31 (0) 30 280 36 55