BETERE DIENSTVERLENING AAN INWONERS MET HET INWONERSPORTAAL
Het stimuleren van eigen regie en zelfredzaamheid, meer transparantie en efficiëntere processen worden steeds belangrijker in het sociaal domein. Met ons inwonersportaal kunt u de juiste stappen zetten om de zelfredzaamheid (nog verder) te vergroten en uw dienstverlening aan inwoners te verbeteren. Zo kunt de burger volledige regie geven over zijn eigen plan en zelf bepaalde acties laten uitvoeren. Uw hulpverleners hoeven hierdoor minder taken uit te voeren, waardoor zij meer tijd overhouden voor inwoners die minder zelfredzaam zijn.

Vergroten van de zelfredzaamheid met het inwonersportaal
Burgers worden steeds meer gestimuleerd om zelfstandig en zelfredzaam te zijn. Met het inwonersportaal van WIZportaal geeft u de inwoner toegang tot zijn eigen gegevens. Ook kan hij zelf bepaalde acties uitvoeren, zoals het zelf invullen van een intakeformulier, opstellen van een persoonlijk plan en de eigen contactgegevens inzien. Het is zelfs mogelijk om een deel van de vervolgaanvragen door de burgers zelf te laten doen. Daarnaast biedt het inwonerportaal de mogelijkheid tot blended hulpverlening met een aparte omgeving voor informatieve filmpjes, websites en andere documenten.
Eenvoudig en veilig
- U bepaalt zelf, met één druk op de knop, welke inwoners toegang krijgen tot hun eigen inwonerportaal.
- De inwoner krijgt bericht en logt veilig in via de DigiD inlogmethode.
- De gegevens van de ondersteuningstrajecten zijn inzichtelijk voor de inwoner en documenten kunnen worden uitgewisseld, formulier ingevuld en doelen en acties toegevoegd.
Van tevoren kunt u per burger zelf bepalen wat hij in het inwonersportaal kan doen. Is deze digitaal vaardig, dan kunt u hem vragen om zelf het intakeformulier of zelfs de doelen en acties bij het plan aan te maken. Een burger die daarentegen bij online werken hulp nodig heeft, kunt u alleen inzicht geven zonder mogelijkheden tot bewerken.
Een naadloze samenwerking tussen ketenpartners
Naast een inwonersportaal hebben wij ook een Samenwerkingsportaal ontwikkeld. In veel gevallen wordt bij de ondersteuning van inwoners samenwerking gezocht met externe partijen, zoals zorginstellingen, justitie en scholen. Met het Samenwerkingsportaal kunt u op een efficiënte en veilige manier communiceren met uw ketenpartners. Ook zorgt u ervoor dat data niet op onveilige manieren (bijvoorbeeld per e-mail) buiten uw regiesysteem om wordt uitgewisseld en borgt u dat opslag van communicatie gestructureerd plaatsvindt in het dossier.

Voordelen van onze portalen

Inwonersportaal
- Verbeteren van uw dienstverlening richting inwoners.
- Inwoners worden op een transparante manier geïnformeerd.
- Inwoners hebben altijd inzicht in hun gegevens en kunnen zelf actie ondernemen.
- Werkdruk van uw medewerkers neemt af.
- Administratieve voordelen, zoals geen e-mails of papieren die rond zwerven.
- Processen die meer efficiënt en AVG-proof worden ingericht.

Samenwerkingsportaal
- Op een efficiënte en veilige manier communiceren tussen u en uw ketenpartners.
- Op een gestructureerde manier gegevens opslaan in het dossier.
- Delen van cliëntgegevens. De generalist bepaalt welke gegevens worden gedeeld.
- Op een veilige manier over en weer taken uitzetten. Er worden notificaties gestuurd naar de uitvoeringsverantwoordelijke, zodat hij op de hoogte is van deze taken.
Online demo
Heeft u interesse in een (online) demo van ons inwonersportaal en/of samenwerkingsportaal?
Neemt u dan contact met mij op. Bel naar: 030 280 36 55 of stuur een e-mail naar f.bohm@solviteers.nl. Ook is het mogelijk om hieronder uw gegevens achter te laten, dan neem ik dezelfde dag nog contact met u op.
Wellicht tot snel. Groet,
Freek Böhm, Business Adviseur bij Solviteers Software
